How to Create an Employee Competency Processing Template

When you want to make Template pemrosesan for pengerjaan kompetensi karyawan, You can make it by following these steps :

1. On the Menu Career → Select Template.

2. Click the button New untuk mendaftarkan Template pada menu Career.

3. Fill in the section General with the type of template you want to display.

NoFeatureInformation
1NameFilled with no The template to be created.
2Display NameFilled with name display The template will appear.
3DescriptionFilled with description the template.
4Days for ReassessmentFilled with day limit karyawan dapat melakukan Assessment ulang jika melakukan Reset pada menu Manage Assessment.
5Maximum Attempt AllowedJumlah maksimal percobaan Assessment ulang yang diperbolehkan jika melakukan Reset pada menu Manage Assessment.
6Days for CompletionBatas hari yang diberikan kepada karyawan untuk melakukan Assessment.
7Active• Click Yes, if the Template is still active and processed in system.
• Click No, if the Template is already not active, then the data will be automatic lost in another menu.
8New Hire• Click Yes, If the template memiliki scheduling sesuai jadwal pasti yang telah ditetapkan.
• Click No, jika Template tidak memiliki scheduling yang akan diproses ke karyawan.
9Random Question• Click Yes, If urutan pertanyaan Assessment pada Template tersebut ingin diacak.
• Click No, If urutan pertanyaan Assessment pada Template tersebut ingin ditampilkan sesuai dengan Sequence No.
10Random Response• Click Yes, If urutan jawaban Assessment pada Template tersebut ingin diacak.
• Click No, If urutan jawaban Assessment pada Template tersebut ingin ditampilkan sesuai dengan Sequence No.
11Once Per Year• Click Yes, If pengerjaan ulang Assessment pada Template tersebut ingin dibatasi hanya satu kali dalam satu tahun (jika melakukan Reset pada menu Manage Assessment)
• Click No, If pengerjaan ulang Assessment pada Template tersebut tidak dibatasi sekali dalam satu tahun.
12Month After Hire Date(Muncul jika New Hire = Yes)
13Employment Type(Muncul jika New Hire = Yes)
14Schedule Assessment(Muncul jika New Hire = Yes)
15Range From Hire Date(Muncul jika New Hire = Yes)
16Range To Hire Date(Muncul jika New Hire = Yes)

4. In part Participants, click the button “Add”, dan lanjutkan dengan mengisi data Participants untuk Template yang akan digunakan oleh perusahaan.

NoFeatureInformation
1Active• Click Yes, jika Participants untuk Template tersebut masih active and processed in system.
• Click No, jika Participants untuk Template tersebut sudah not active, then the data will be automatic lost in another menu.
2NameFilled with no employee grouping criteria.
3CompanyFilled with Company employee, in the form of LOV.
4Location GroupFilled with group location employee work, in the form of LOV.
5LocationFilled with work location employee, in the form of LOV.
6Job FamilyFilled with Job Family employee, in the form of LOV.
7JobFilled with job employee, in the form of LOV.
8Organization LevelFilled with level organization where the employee is placed, in the form of LOV.
9OrganizationFilled with organization where the employee is placed, in the form of LOV.
10Position LevelFilled with level position employee, in the form of LOV.
11PositionFilled with position employee, in the form of LOV.
12EmployeeFilled with no employee, in the form of LOV.
13New JobFilled with job baru employee, in the form of LOV

Do save with a click button “Save Changes” pada bagian Template Sections terlebih dahulu, then continue by filling in the rest of the template data.

5. In part Evaluators, click the button “Add”, dan lanjutkan dengan mengisi data Evaluators untuk Template yang akan digunakan oleh perusahaan.

🔥IMPORTANT! It's worth paying attention to if you want mengisi bagian Template Evaluators, make sure Competency Category pada menu Competency has been made first.

NoFeatureInformation
1Active• Click Yes, jika Evaluators untuk Template tersebut masih active and processed in system.
• Click No, jika Evaluators untuk Template tersebut sudah not active, then the data will be automatic lost in another menu.
2Viewer• Click Yes, If evaluator the hanya dapat melihat hasil Assessment participants.
• Click No, If evaluator the dapat melihat dan menilai hasil Assessment participants. (jika ada pertanyaan yang bersifat esai).
3NameFilled with no pengelompokkan evaluator.
4Competency CategoryFilled with kategori kompetensi yang akan dikerjakan oleh participants dan dilihat/dinilai oleh evaluator, in the form of LOV.
5TypeFilled with jenis evaluator yang akan melihat/menilai Assessment participants, in the form of LOV.
6Skip LevelDapat diisi jika jenis evaluator adalah Line Manager. Filled with banyaknya tingkatan level atasan karyawan yang ingin dilewati.
7UserDapat diisi jika jenis evaluator adalah User. Filled with employee name yang akan melihat/menilai Assessment participants.
8Days For CompletionBatas hari yang diberikan kepada evaluator for melihat/menilai Assessment participants.

Do save with a click button “Save Changes” pada bagian Template Sections terlebih dahulu, then continue by filling in the rest of the template data.

6. If you have entered all the template information, then the final step is to do it save with a click button “Submit” at the very bottom of the Template page.